Konference om ny teknologi i sport
Ny teknologi præger i stigende grad idrætten. Active Institutes konference den 2. april ser på de seneste tendenser.
Hvad betyder det for tilskuere og udøvere, at teknologien i stigende grad præger idrættens verden? Og hvem tjener på de nye teknologier, som bl.a. er i stand til at følge løbere og sejlere live, fungere som linjedommere og skabe helt nye motionsfællesskaber på nettet. Det er nogle af de spørgsmål, som konferencen ’Sport - ny teknologi og mobile medier’ vil give bud på den 2. april i Aalborg. Konferencen er arrangeret af Active Institute i samarbejde med M-commerce. Active Institute har bl.a. til opgave at samle virksomheder, organisationer, offentlige institutioner og forskning inden for idræt, motion og fysisk aktivitet, mens M-commerce er et forsknings- og formidlingsprojekt finansieret gennem Forsknings- og Innovationsstyrelsen. På konferencen deltager både private virksomheder og eksperter i ny teknologi. Blandt temaerne bliver:
- New media-strategier i amerikansk professionel sport
- Vindende strategier med præcissionstracking af fodboldspillere
- Computer-gaming i den virkelige verden
- Træningsoptimering med brug af interaktive redskaber
- Design af nye oplevelser for tilskuere til sejlsport
- Virtuelle communities for fysisk aktivitet
Indlæggene henvender sig bredt til medievirksomheder, udstyrsproducenter samt idrætsudøvere og -ledere. Målet er at give alle deltagere inspiration til at tænke teknologien ind i forretningsmodeller, produkter og processen.