Idan Artikel 15.05.2006

Nyt forum om sponsorater og events

Et nyt forum med faglig fokus på sponsorater og events som arbejdsområde skydes i gang på Brøndby Stadion den 17. maj.

Skrevet af: Henrik H. Brandt

Et nyt netværk for købere, sælgere og udbydere af sponsorater og events ser dagens lys i Brøndby den 17. maj, når den nye Sponsor- og Eventmarketing Forening under Dansk Marketing Forum (DMF) holder seminar om aktuelle tendenser på sponsor- og eventmarkedet i Danmark.

I daglig tale går Sponsor- og Eventmarketing Foreningen under navnet SEMF, og formålet med det nye netværk er at forsyne såvel købere som udbydere af sponsorater og events med netværk og adgang til de nyeste analyser og tendenser på området.

SEMF kommer til at operere med 2-4 årlige medlemsarrangementer samt en eksklusiv hjemmeside for medlemmerne med adgang til artikler, analyser og links med relevans for fagfolk på sponsor- og eventområdet.

”Målet er at nå op på et par hundrede medlemmer. Da over halvdelen af sponsormarkedet er sportsrelateret og mange gode eksempler kommer fra sportens verden, vil en stor del af aktiviteterne være sportsrelaterede,” siger SEMF’s formand, direktør Steen Leth-Jørgensen fra firmaet 7Lap.

Onsdagens medlemsarrangement i Brøndby byder blandt andet på et bud fra Brøndby-direktørerne Ole Palmå og Per Bjerregaard på udviklingen og professionaliseringen på sponsorområdet.